۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰

آیت الله نوری همدانی:

تأمین امنیت و عزت حجاج ایرانی سرلوحه کار مسئولان باشد

تأمین امنیت و عزت حجاج ایرانی سرلوحه کار مسئولان باشد

قم - یکی از مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه عربستان نمی‌تواند امنیت حجاج را تأمین کند، گفت: تأمین امنیت و عزت حجاج ایرانی سرلوحه کار مسئولان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی نوری همدانی پیش از ظهر چهارشنبه در درس خارج خود در مسجد اعظم به مسئله حج اشاره و اضافه کرد: باید در مسئله حج عزت شیعه حفظ شود و مسئولان بابت این مسئله مطمئن شوند.

وی با بیان اینکه حفظ عزت از مسائل مهم است، افزود: عربستان با حادثه سال قبل که در منا ایجاد شد نشان داد نمی‌تواند امنیت حجاج را تأمین کند بنابراین این مسئله مهم مورد توجه قرار بگیرد و سرلوحه کار مسئولان باشد.

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: برای تأمین عزت حجاج و امنیت آنان باید تمهیداتی اندیشیده شود.

وی به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره و اضافه کرد: در زمنیه امر به معروف و نهی از منکر آیات و روایات بر وجوب آن برای کسی که معروف و منکر را می‌شناسد تأکید می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: دشمنان تبلیغ می‌کنند که دین از سیاست جداست و اگر علما سکوت کنند کم کم روی مردم اثر می‌گذارد و در بین آن‌ها جا می‌افتد بنابراین باید فریاد بزنیم و بگوییم دین عین سیاست است تا جای معروف و منکر عوض نشود.

وی با بیان اینکه اگر عالمان سکوت کنند تقویت ظلم و ظالم است، اضافه کرد: ائمه به مردم یاد می‌دادند که چگونه امر به معروف و نهی از منکر بکنند چون بنی امیه و بنی عباس دنبال ایجاد فرقه‌های مختلف بودند تا سرگرم تنش باشند و آن‌ها بتوانند بر مردم حکومت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: امروز مطالب علیه دین در فضای مجازی و واقعی زیاد است و ما باید به آن توجه کنیم و افرادی برای پاسخ دادن به این مسائل تربیت شوند کاری که ائمه(ع) می‌کردند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: در نظام اسلامی یکی از کارهای لازم مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

کد خبر 3656013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha